Mit olvasok?

Hétköznapok a gondok, gondolatok és a boldogság háromszögében. Egy sokáig rejtőzködő, de most önmagát felismerő meleg srác érzései és gondolatai, végre őszintén a világról, önismeretről, a hétköznapokról és a melegségről. Utazás egy más világba, amit nem lehet megnevezni. Röviden és tömören: egy meleg fiú blogja.

Biztos vagy benne?

A blog, sok minden más mellett, nyíltan foglalkozik a szexualitással is.
Az ilyen jellegű bejegyzések olvasása 18 éven felülieknek ajánlott!

Újra olvasok

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Újra keresek

18+ (5) advent (1) aggodalom (1) ágy (1) aids (2) ajánlás (2) ajánló (1) álom (1) asszociáció (2) barátság (10) belváros (3) beszéd (1) beteg (3) BKK (1) BKV (1) blog (10) budapest (1) Budapest (7) búék (1) cél (1) célok (1) coming out (8) család (3) csend (1) csók (1) Dandár (1) egészség (4) egyetem (11) élet (8) elfogadás (1) elkőteleződés (4) élmény (10) elmúlás (1) előbújás (5) előítélet (2) ember (1) emberek (5) emlék (1) emlékek (5) én (10) eredmények (1) erőszak (1) érték (6) érzelmek (2) érzések (11) este (2) évforduló (1) Fabien (4) feladat (2) felhívás (1) film (1) fiú (4) fiúk (2) fiúk a klubból (1) fürdő (5) futár (1) gondolatok (23) gyász (3) hangulat (1) haza (2) házasság (1) hétköznap (14) hétvége (1) hideg (1) hír (3) hogyan tovább (1) homoszexualitás (6) húsvét (1) idézet (1) írás (2) iskola (11) játék (1) jövő (5) kaland (1) kamasz (1) karácsony (2) karkötő (1) kávézó (1) kérdés (9) kihívás (1) kikapcsolódás (2) Király (1) kirekesztés (1) kívánság (2) kommunikáció (1) könyv (1) környezetvédelem (4) környzet (4) közlekedés (1) kritika (1) krónika (1) kultúra (1) lány (1) magnum (1) márai (5) meghívás (2) megismerés (10) megszokás (1) megújulás (8) meleg (33) móka és kacagás (3) most (6) múlt (1) nehézség (4) nemzet (1) népzene (1) nyár (5) nyaralás (1) nyugalom (1) ő (1) oktatás (1) önismeret (15) önkifejezés (13) ősz (1) ötórai tea (1) otthon (2) párkapcsolat (12) pihenés (3) politika (1) pozitív (2) pride (3) probléma (3) qaf (1) relax (5) Rudas (1) rutin (2) séta (1) sorozat (1) srác (1) story (1) strand (1) szabadidő (5) szabadság (5) szauna (1) szavak (2) Széchenyi (1) szépség (1) szerelem (11) szeretet (4) szex (10) szexualitás (2) szilveszter (1) szimbólum (1) szórakozóhely (1) szünet (1) szüzesség (1) tabu (4) tanács (2) tánc (1) tanítás (2) tanulás (5) társaság (2) tavasz (4) tél (1) telefon (1) terv (4) tolerancia (1) történet (7) Trianon (1) újév (1) ünnep (8) út (1) vágy (11) várakozás (1) vége (1) vélemény (11) vendégség (1) vers (5) világnap (2) vita (1) vívódás (1) víz (1) zene (12)

Kukacok ellen

Creative Commons Licenc

Ez itt egy szám

Mosolyogj! :)

PS6832.jpg

Nos, talán ezt a témakört még nem érintettem. Hosszú bejegyzésre készülök. Nagyon határozott véleményem van a témáról. Persze előrebocsátom, hogy az igazságot én magam sem tudhatom, de véleményemet fenntartom még a mai körülmények között is.

Kerülném a tudományos okoskodást is, hiszen nem vagyok szakértő és én magam is csak a mindenki által elérhető oldalak sutaságával tudnám megfogalmazni a lényeget. Amit pedig úgy is mindenki tud. Lassan már közhelyek. Halálos betegség, főleg nemi úton terjed vagy a közös tűhasználat okozhat fertőzést. Kérem a téma, szerintem bagatell. Bár sokáig azt hittem, hogy végtelenül keveset tudok a Human Infektologia Virusról, azaz a HIV-ről. Immunrendszer-gyengítő, de a tudomány jelenlegi állása szerint a folyamat irreverzibilis, csak lassítani lehet. Mindenképpen halált okoz, de ma már, időben észlelt betegség esetén, akár évekkel is elodázható a végső stádium, amit csak AIDS-nek hívunk (Acquired Immune Deficiency Syndrome). Nagyjából ebben a bekezdésben össze is foglaltam azokat az információkat, amit egy átlagos közember tud vagy tudhat.

Bizonyos, hogy az AIDS említése kapcsán leginkább a melegek és a drogosok képe úszik be a legtöbbek kobakjába. És főleg, hogy az egy éjszakás kalandok mellőzésével, rendszeres és rendezett szexuális élettel, óvszerhasználattal elkerülhető a nem kívánt betegség.

Nyilván rendkívül fontos, hogy ez a téma, sok mással együtt, olykor a közbeszéd részévé váljon, hiszen komoly problémákat feszeget. Ugyanakkor azt gondolom, hogy gyakran esnek túlzásokba. Gyakran érzem erőszakosnak a kampányokat, figyelemfelkeltő akciókat vagy a megelőző, prevenciós órákat. Én kételkedek ezek sikerességében. Sőt, egyenesen felesleges hisztériakeltésnek tekintem. Felnőtt emberek számára nem lehet kérdés, hogy hogyan éli szexuális életét. Könnyen lehet, hogy túl könnyelmű kijelentéseket teszek és túl idealista világot képzelek el, de néhány játékszabály betartásával tényleg minden gond nélkül és aggodalmaskodás nélkül élvezhetjük a szexet.

Külön érdekes a melegek helyzete. Most sokan elvárnák tőlem, hogy a Fiúk a klubból c. sorozat részeiből idézzek, amiben sokat és többször is foglalkoztak az AIDS kérdésével, de ezeket sajnos nem ismerem annyira. Mégis, jól jellemző, hogy egy ilyen témával élénken foglalkozó sorozatban elfordul a téma. Akarva akaratlanul is üzen. A betegséget gyakran a melegek betegségeként titulálják. Hm.

Szóval azt gondolom, hogy az átlag ember életére nem jelent leselkedő veszélyt a HIV vírus. Ezért érzem túlzásnak a megelőzésére folytatott kampányokat. Jól lehet, én is figyelemfelkeltésnek szánt bejegyzést írok. És előre kérek elnézést a következő mondataimért, mindenki értse jól. Rendes, tisztességes élettel szóba sem kerülhet, hogy megfertőződjék bárki is. Feleslegesen kelt bizalmatlanságot párok között. Sajnos az óvszerhasználat népszerűsítésére felhasznált egyik indok, a HIV (és egyéb nemi betegségek) megelőzése szolgál. Két egészséges ember találkozásával ilyen egészen biztosan nem állhat fenn. Ha pedig egészségesen élünk, az is egészen bizonyos, hogy elkerülhetnek ezek a betegségek is. Aki nemi életét nem a legendás Népligetben vagy a nyilvános helyek szerepét betöltő, eléggé homályosan behatárolható helyeken éli, az biztonságban tudhatja magát. Egész egyszerűen nem vagyok befogadó, szerintem a meleg párok is hasonló esélyekkel indulnak. Azt gondolom pont annyira reális a HIV-fertőzöttel való szex, mint egy heteró pár esetén, vagyis kevés.

Az óvszerhasználat népszerűsítésével és a a különböző programokkal pont ellenkező irányba halad a vírus visszaszorítására törekvő erőfeszítés, hiszen hamis biztonságérzetet kelthet. Sokkal inkább ösztönöz a "korábban megszokott" életvitelre, nem pedig a kívánt, kiegyensúlyozott szexuális kapcsolatokra. Miért volna félnivalója bárkinek is a fertőzéstől, ha az ágyát minden nap azzal a személlyel osztja meg? Miért volna félnivalója bárkinek is a fertőzéstől, ha megbízik választottjában? Szerintem semmi. 31 éve még semmi. 1981 december elsején diagnosztizálták a legelső HIV fertőzést. Ez után minden évben december 1-je az AIDS Világnapja.

Ésszel élni! - legyen ez a kampányszöveg

A téma iránt érdeklődőknek néhány olyan hivatkozást gyűjtöttem össze, amelyek a Wikipediához képest, egészen biztosan hiteles információkat közölnek, illetve a világnap alkalmával a témával foglalkozó szakmai és bulvár-jellegű cikkeket, hogy érthetőbb legyen, miért vetettem virtuális papírra gondolataimat.

az Országos Epidemológiai Központ oldalai a témával kapcsolatban:
http://www.oek.hu/oek.web?to=1439,1454,1432,1435&nid=261&pid=1&lang=hun

Címkék: vélemény aids

7 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://egymelegsrac.blog.hu/api/trackback/id/tr854941287

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

nico91 (törölt) 2012.12.01. 18:35:45

Hát igen :) Teljesen egyet értek veled és Örülök, hogy nem csak én vagyok ilyen véleményen. Engem is semlegesen érint a téma, ki vagyok ugyan téve a veszélynek, pont mint mindenki más, de tatrom magam annyira elővigyázatosnak, hogy ne kelljen rettegnem tőle (Hiszen ez nem olyan, mint a fertőzés egy zombis filmben...elnézést ez kicsit morbid volt :D) "Ésszel élni", ha ezt pár ember észben tartaná...szerintem nem itt tartanánk.
Egy kicsit el is gondolkodtattál...ezért köszönet :)

zold.fulu 2012.12.01. 22:36:35

@nico91: Sokak számára inkább az Élj eszetlenül! lehet a csatakiáltás. Igazad lehet, ha mindenki elővigyázatos volna, szükségtelen lenne ilyen programok szervezése. Aláírom, megindokolható a szükségessége.

Engem az X-faktor gondolkodtatott el, ott ma mindenkin vörös szalag volt. Nekem kissé bizarr.

Örülök, hogy elgondolkodtál, köszönöm a véleényedet is! :)

_illúzió_ 2012.12.02. 09:07:51

a posztod leginkább a szexuális együttlétre és az ezúton elkapható fertőzésre fókuszál. nem csak így lehet elkapni. a minap egy nő nyilatkozott, hogy a férje vérátömlesztést kapott a kórházban és megkapta "ajándékba". a férj pedig tovább adta a feleségnek az együttlétek alkalmával. ők hiába éltek felelősségteljesen..
szerintem igenis kampányoljanak, mert ha egy ember is ennek hatására fog gumit húzni, akkor már megérte.

"Az óvszerhasználat népszerűsítésével és a a különböző programokkal pont ellenkező irányba halad a vírus visszaszorítására törekvő erőfeszítés, hiszen hamis biztonságérzetet kelthet. Sokkal inkább ösztönöz a "korábban megszokott" életvitelre, nem pedig a kívánt, kiegyensúlyozott szexuális kapcsolatokra."

ez egy elég erős megállapítás. továbbá az aids-elleni kampányoknak nem az a célja, hogy monogám párkapcsolatokra bírja az embereket, hanem a biztonság. az ő részükről teljesen mindegy, hogy minden este mással megy el Géza, ha felhúzza azt az óvszert. a betegség terjedésének megfékezése a cél.

nico91 (törölt) 2012.12.02. 10:37:18

@zold.fulu: Igen, sajnos én is ismerek pár elég eszetlen embert, akit akarva és akaratlanul is féltek...de ez van sajnos.
A programok szükségesek, de nem úgy ahogy jelenleg folynak...ott vannak az iskolai példák, évente többször is tartanak (többnyire összeszedetlen és értelmetlen szövegű...) ilyeneket, ami szerintem felesleges..."A hülyét úgysem tudod meggyőzni, hogy igazad van...", hiszen aki első-második alkalommal nem értette meg, az 100. alkalommal sem fogja.
Az X-faktort én nem nagyon látom innen...de kolléganőm mesélte, hogy tegnap mindenkire ráerőszakolták nálunk is (és mellesleg, a főnökségből nem sokan tudták mit is jelent...), ahogy ő fogalmazott : "Ékkő" volt az amúgy is borzalmas egyenruhán!
Szóval sok cég megpróbálja elhitetni az emberekkel, hogy "Ő igenis törődik..." pedig soknak fogalma sincs róla, hogy mit is jelképez.

zold.fulu 2012.12.02. 13:54:40

@_illúzió_:
Valóban, csak egy kiemelt rizikócsoportra koncentrálok, hiszen a vérátömlesztés ellen én magam nem tudok tenni semmit. A részemről én megbízom, még ha fura is, az orvosokban és az ellátórendszerben

Lényegi különbséget nem látok a között, hogy gumival dugok bárkit, vagy gumi nélkül egy valakit, akivel közösen bízunk egymásban. Mégis, a társadalmi elvárások és a jó erkölcs nekem azt súgja, hogy inkább az utóbbi jelent magasabb biztonságot és gondtalanságot. Szerintem egy monogám (ezt a szakkifejezést nem is használtam :P) szóval egy monogám kapcsolat kialakítására ildomosabb törekedni a fent említett okból. Persze biztosan vannak, akiknek túl unalmas lenne...

Én nem az óvszerhasználat ellen, sokkal inkább a meggondolt és megfontolt partnerválasztás mellett vagyok. És a mellett, hogy ne az óvszer álljon ennek a középpontjában, hanem valami követendő magatartás. Egyszerűen számomra rossz üzenete van. Bár nem én vagyok a célcsoport, akit bármiről győzködni kéne. Lehet, hogy másoknál ez hatásosabb. Az igazság oda át van ;)

@nico91:
Kétlem, hogy sokat veszítenél vele, én is csak egy pillantást vetetem rá és boldog vagyok úgy is, hogy nem tudom kiket láttam a színpadon feszülten várakozni. :D
Hogy őszinte legyek, talán a szalag, akár a kokárda, az utcán másképpen hat, mint egy országos médiában. Lehet, hogy én is kitűztem volna, ha őszinte akarok lenni, megfordult a fejemben, mert Pesten voltam. Mint mondtam, fontos hogy néha előtérbe kerüljön, mert nem szabad a szőnyeg alá söpörni, mert létező probléma. Csak a módját kell jól megválasztani. Marketing szempontból biztosan több emberhez elért a vörös szalag üzente az X-faktoron keresztül, mint a célirányos hirdetésekkel, plakátokkal.

Egyébként kokárda pont nem rémlik a március 15-i RTL-es műsorokban. Na ez az igazán elgondolkodtató...

kaleidoscope · http://kaleidoscope.blog.hu 2012.12.09. 06:39:17

Jó poszt. Örülök, hogy az oek.hu oldallal kezdted a hivatkozásokat. Pont tegnap írtam egy posztot a keleidoscope.blog.hu-n a témáról amiatt, mert találtam egy nagyon komoly szakembertől származó, ugyanakkor kicsit felületesnek tűnő interjút a hazai AIDS helyzettel kapcsolatban. Márpedig az baj, ha még a legavatottabb szakemberek sem azonosítják be pontosan a problémát. A hazai adatok egyébként azt támasztják alá, hogy nálunk valóban a fiatal homoszexuális fiúk vannak a leginkább veszélyben, ezért bár @_illúzió_: nicknevű kommentelőnek igaza van abban, hogy mások is lehetnek érintettek a témában, Magyarországon ma erre a csoportra kellene koncentrálni.

zold.fulu 2012.12.09. 19:21:05

@kaleidoscope: Nyílt, tiszta és őszinte beszéd az elvárt. Bizalom. Hol vannak ezek?

Hm. Hm.
süti beállítások módosítása