Mit olvasok?

Hétköznapok a gondok, gondolatok és a boldogság háromszögében. Egy sokáig rejtőzködő, de most önmagát felismerő meleg srác érzései és gondolatai, végre őszintén a világról, önismeretről, a hétköznapokról és a melegségről. Utazás egy más világba, amit nem lehet megnevezni. Röviden és tömören: egy meleg fiú blogja.

Biztos vagy benne?

A blog, sok minden más mellett, nyíltan foglalkozik a szexualitással is.
Az ilyen jellegű bejegyzések olvasása 18 éven felülieknek ajánlott!

Újra olvasok

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Újra keresek

18+ (5) advent (1) aggodalom (1) ágy (1) aids (2) ajánlás (2) ajánló (1) álom (1) asszociáció (2) barátság (10) belváros (3) beszéd (1) beteg (3) BKK (1) BKV (1) blog (10) budapest (1) Budapest (7) búék (1) cél (1) célok (1) coming out (8) család (3) csend (1) csók (1) Dandár (1) egészség (4) egyetem (11) élet (8) elfogadás (1) elkőteleződés (4) élmény (10) elmúlás (1) előbújás (5) előítélet (2) ember (1) emberek (5) emlék (1) emlékek (5) én (10) eredmények (1) erőszak (1) érték (6) érzelmek (2) érzések (11) este (2) évforduló (1) Fabien (4) feladat (2) felhívás (1) film (1) fiú (4) fiúk (2) fiúk a klubból (1) fürdő (5) futár (1) gondolatok (23) gyász (3) hangulat (1) haza (2) házasság (1) hétköznap (14) hétvége (1) hideg (1) hír (3) hogyan tovább (1) homoszexualitás (6) húsvét (1) idézet (1) írás (2) iskola (11) játék (1) jövő (5) kaland (1) kamasz (1) karácsony (2) karkötő (1) kávézó (1) kérdés (9) kihívás (1) kikapcsolódás (2) Király (1) kirekesztés (1) kívánság (2) kommunikáció (1) könyv (1) környezetvédelem (4) környzet (4) közlekedés (1) kritika (1) krónika (1) kultúra (1) lány (1) magnum (1) márai (5) meghívás (2) megismerés (10) megszokás (1) megújulás (8) meleg (33) móka és kacagás (3) most (6) múlt (1) nehézség (4) nemzet (1) népzene (1) nyár (5) nyaralás (1) nyugalom (1) ő (1) oktatás (1) önismeret (15) önkifejezés (13) ősz (1) ötórai tea (1) otthon (2) párkapcsolat (12) pihenés (3) politika (1) pozitív (2) pride (3) probléma (3) qaf (1) relax (5) Rudas (1) rutin (2) séta (1) sorozat (1) srác (1) story (1) strand (1) szabadidő (5) szabadság (5) szauna (1) szavak (2) Széchenyi (1) szépség (1) szerelem (11) szeretet (4) szex (10) szexualitás (2) szilveszter (1) szimbólum (1) szórakozóhely (1) szünet (1) szüzesség (1) tabu (4) tanács (2) tánc (1) tanítás (2) tanulás (5) társaság (2) tavasz (4) tél (1) telefon (1) terv (4) tolerancia (1) történet (7) Trianon (1) újév (1) ünnep (8) út (1) vágy (11) várakozás (1) vége (1) vélemény (11) vendégség (1) vers (5) világnap (2) vita (1) vívódás (1) víz (1) zene (12)

Kukacok ellen

Creative Commons Licenc

Ez itt egy szám

Mosolyogj! :)

PS6832.jpg

Néhány szóban a mai fővárosi eseményekről, külsős, de meleg szemmel...

Szerintem ma az ország nagy részén, (még a zalai falucskában élő 80 éves Máris néni is) tudott arról, mi zajlik Budapesten. Feltéve, ha hallgat rádiót vagy legalább a fél7-es híradót megnézi. Így aztán nem is ecsetelem tovább, mindenki tudja, hogy ma volt a "Meleg Büszkeség Menete" névre keresztelt rendezvény. A melegek szerintem "hivatalból" tudják, azért, mert ott vannak, vagy azért, mert ellenzik a dolgot. A maradék (többségi) emberek pedig rendkívül jól tájékozottak és értesültek róla a médiából. Vagy a Kodály köröndön laknak...

A hét elején a Klubárdióban elmondtam, hogy szükséges egyfajta figyelemfelhívás, hiszen a tolerancia és az elfogadás (egyébként nem csak a melegekkel szemben) csak odafigyeléssel, visszhanggal igen hatásos. (http://www.klubradio.hu/index.php?id=212%23c 2. rész vége, 3. rész eleje)

Szóval adott a helyzet. Mi melegek (még ha én magam nem kívánok részt venni ezen a felvonuláson) éppen azért igyekszünk figyelmet szerezni, küzdeni az elfogadás és a tolerancia mellett, hogy ne legyen miért küzdeni. Kézbe vesszük a színes zászlócskákat, szivárványszín karkötőket kötünk a csuklónkra és végigsétálunk az Andrássy úton. Mindezt azért, hogy többet ne kelljen ezt megtenni. Vagy azért, hogy többet ne kordonok közt kelljen megtenni. Vagy azért, hogy mindezt másokkal együtt, közösen lehessen megtenni.

Gyakran és egyre gyakrabban undorodom meg a politikától. Pártpolitikai és önös érdekek mentén nem lehet a közérdekért tenni. Még akkor sem, ha ezt bizonyos ideológiákkal támasztjuk alá és szentül hiszünk benne. Az ország a lakosoké, nem pedig a szűk pártelité, akik X évente átadják egymásnak a stafétabotot. Amikor a rendőrség és a szervezők közti üzengetésről olvasok, újra és újra értetlenkedem és egyre inkább érzem azt az undort. Amikor az egyik teszi a dolgát, a másik is, végeredményben mégis egymásramutogatásra és mocskolódásra számíthatunk. Ebből van már kicsit elegem.
Visszatérve oda, ahol elkezdtem, tényleg a miénk az ország. Azt gondolom, hogy lehet diktatúrához hasonlítani Magyarországot és fasisztázni a kormányt. Lehet, mert ez is megengedett. Lehet diszkriminációra hivatkozni, egy-egy felszólítás kapcsán. Azt is lehet. Csak éppen ott kerül ez a dolog a süllyesztőbe, amikor több ezer rendőr vigyázza mások biztonságát. Szerintem ez egy diktatúrában nem szokás. Nem szokás megvédeni a melegeket. Megtették. Megvédték. Ennyit a mai napról.

Szeretném az időt előre pörgetni pontosan egy évvel, a következő pride időpontjáig. Játszadozzunk a gondolattal, mi lenne, ha nem lennének kordonok. Vajon "buli" lenne kimenni kopaszon, fekete szerelésben "buzizni"? Menő dolog lenne-e az úton sétálgató embereket megverni, leköpni. Lehet még mindig zöldfülű vagyok, de szerintem nem. De lehet, hogy túl "egészségesen" gondolkozom és csak én tartom lehetetlennek a helyzetet, hogy ok nélkül kössön bele egy ember a másikba. Ha ilyen alacsony lenne a tűréshatár, bizony hamar kinyírnánk egymást. Hiszen a pénztáros nem mosolygott úgy, a boltban, ahogy én szerettem volna... Legalább két pofon és még jól meg is kell tépni, hogy megtanulja a dolgát. Na ezt inkább tartom fikciónak mint egy olyan kiegyensúlyozott világot, ahol lehet kordonok nélkül Budapesten felvonulni. Szerintem 2000 évnyi civilizálódás után túljutottunk azon a szinten, amikor életre-halálra kell megküzdeni valamiért. Legyenek azok királykisasszonyok vagy bizonyos jogok.

Én nyugodt vagyok és bízom a történelem fogaskerekeiben. Hiszem, hogy minden folyamat, tendencia kiforrja magát. Mindennek meg van a maga forradalma, amit az emberek igénye hajt. Hiszen az őskori cserekereskedelem óta ma már eljutottunk odáig, hogy néhány óra leforgása alatt összedől az egész világ kereskedelme. Éppen ezért vagyok biztos abban is, hogy minden beporozott virág gyümölcsöt fog hozni, ha vigyázunk rá a tavaszi fagy idején. A feladatunk tehát, hogy a tavaszi fagy idejéig megvédjük magunkat, megvédjük a kisebbségeket és a hátrányosan megkülönböztetett embereket és ha ez a folyamat a jelenleginél előbbre mutat, ha az a mostaninál magasabb szintű és a legtöbb igényt kielégítő lesz, ha valódi változást hoz, akkor ez a gyümölcs be fog érni. Lehet nem az én életemben. De én gondos kertészként vigyázok majd a palántára, amíg tudok. A nap sütni fog, az eső meg esni.

Szép estét Nektek, ma mindenkit szeretek! :)

Búcsúzásul hallgassatok zenét: Lady Gaga - Born this way

(zeneszöveg angolul és magyarul itt)

Címkék: vélemény meleg pride

6 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://egymelegsrac.blog.hu/api/trackback/id/tr404635158

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

KisPoczok · http://kispoczok.blog.hu/ 2012.07.08. 01:41:54

Én nagyon szívesen felvonulnék, megmutatnám, hogy élek, virulok, melegnek lenni jó, mert megtalálhatom a társam, aki holtomiglan fogja majd a kezem. Bár a hálószobámhoz nem sokaknak van/volt eddig köze én mégis meg merném mutatni a páromat, aki végtelenül kedves, intelligens és jóravaló ember, ill. EMBER, csupa nagy betűvel!
Melegként megmutatnám magam, hogy a diszkrimináció ellenére a munkámat jól végezve, munkatársaim által megbecsülve élem a napjaimat, akik közül csak néhányan tudnak Zseniről. De nekik nem is ez a fontos, hanem ÉN. A személyiségem, a lényem egésze. A hálószobám titkaira viszont nem kíváncsiak, mert ők tudják, hogy mit jelent az, hogy magánélet.
Azok az 50Ft-ot érő emberek, akik a kordon mögött állva, kiabálva buziznak nem is ismernek engem. Mi jogon ítélnek meg, csak azért, mert pasim van? Úgy gondolom, hogy én is bárki után mehetnék fújogva, meg idióta transzparenseket hurcolva a vállaon, csak azért, mert nem tetszik valami.

Hülye iszákos!
Ez az ember lóg a munkahelyén! Rá kell dolgozni!
Ez az asszony megcsalta a férjét!
Ez a srác a múlt héten felgyújtott egy kukát!

Ilyen feliratú táblákat vihetnék én is egy valag ember után. De nem teszem, mert amit csinál az az Ő dolga. Csak a nagyon kirívó esetek miatt nyitom ki a számat.

De lehet, hogy csak amiatt nem teszem, mert egy kicsivel több ész és tolerancia szorult belém?

Elütök az átlagtól!!!!

Megyek is rögtön ordítozni, meg rongálni az utcára! Legalább emiatt ne legyek kirekesztve! Így is annyi bajom volt már amiatt, hogy meleg vagyok!

Nem akarok elütni a többitől!

Boldogok a lelki szegények...

KisPoczok · http://kispoczok.blog.hu/ 2012.07.08. 02:25:11

Ui: A Klubrádió adásában nagyon ügyesen nyilatkoztál! Féltem egy kissé, hogy Gergő majd egy kicsit meg akar szorongatni és gázos kérdéseket tesz majd fel, de szerintem korrekt volt egy-két kérdéstől eltekintve.

Jó, hogy téged kérdezett és nem egy nyávogós, hajtűdobálós meleget! Gratula! Ügyes és okos voltál! :)

(Mostmár ugye celeb vagy?)

KisPoczok · http://kispoczok.blog.hu/ 2012.07.08. 02:27:02

Ui2: Tényleg abbafejezem magam, csak egy helyesbítés idekívánkozik.

A riport veled a 2. rész vége felé kezdődik...

_illúzió_ 2012.07.08. 11:54:43

klassz volt ez a telefonos "interjú" =)

KisPoczok: egyetértek a soraiddal. sajnos ami már eltér a normálistól, az megvetendő. hiába vagy te kiemelkedően jó minden területen az életben, ha mégis egy fiú kezét fogod. ezt a szemléletet szerintem évi 1 felvonulás nem fogja megváltoztatni.(bár tévednék) tegnap belenéztem az online közvetítésbe... elég felháborító volt látni, ahogy a 80 éves nénike-bácsika gyülekezet köpköd meg üvöltözik az utcán. sajnálom ilyenkor, hogy itt élek, pedig meleg sem vagyok.
minden tiszteletem azoké az embereké, akik e helyzet ellenére is itt maradnak és felvállalják magukat.

zold.fulu 2012.07.08. 15:20:54

@KisPoczok:
A mondanivalóddal egyet értek. Ezt próbáltam meg hangsúlyozni a rádióban is, hogy engem mint embert ítéljenek meg a hétköznapi tevékenyésgem után. Szerintem az a "hidegzuhany" sok homofóbot más belátásra bírna. Ha mondjuk teszem azt az egyik-másik vagy a (leg)jobbik párt vezéralakja vállalná ezt fel. Ha ismert és elismert személy vállalná fel. Ilyenkor látom romba dőlni az egész felfogást. Mert ekkor már nem számít. Csak valahol ez sem fair, hogy neked bizonyítanod kell. Annak aki iszik, veri a nőt, stb. nem kell bizonyítani. Irgum-burgum. Másokat pedig megaláznak...

Én pont erre mondtam, hogy lenne bennem annyi "bátorság", hogy akár kézenfogva sétáljak. Mert önmagamat nem tagadhatom meg. És kétlem, hogy bárki megállítana, belém kötne, persze szemforgatók biztosan lennének...

A helyzet az, hogy a giccset nem szeretem. Pont olyan a Valentin nap is. Miért csak egy nap. Felteszem újra a kérdést. Miért csak egy nap vállalhatom fel a másságomat és sétálhatok boldogan, kézenfogva. Lehet kommersznek neveznek miatta, de tartom azt, hogy egy romantikus séta kéz a kézben, az nem rajtam fog múlni...

Nekem nagyon tetszett, hogy a felvonulók közt volt árpádsávos is. Igaz csak a híradásokból hallom/látom, de vállalom és nem is tagadnám, hogy bennem is ott vannak a nemzeti érzések. Nem értem a gondolatmenetet, miért ne lehetnének. Kiráz a hideg a Himnusztól és megérint a történelem. Csak az összefüggést nem látom a nemzeti identitás és a szexuális orientáció között... Lehet már megint velem van a baj :D

Sokan vagyunk és sokfélék. Pont annyi félék, ahányan vagyunk. Nem is lehet két egyforma ember. Szerintem a szexuális irányultság kérdése olyan ügy, ami nem lehet igazán tisztán erkölcsi kérdés. SZERETET. Ez a szó zúzza szét az erkölcstelen jelzőt. És ilyen formán ezt tolerálni, elfogadni, megérteni is lehet. Persze egy abszolút toleráns utópisztikus társadalomban a gyilkosság is bocsánatos lehetne. A cél viszont csak annyi, hogy mi, meleg emberek is lehessünk, aminek születtünk.

Köszönöm a gratulációt és a jelzett "sajtóhibát". Mindenképpen menesztem a felelősöket, ilyen hiba nem megengedett a blogomban! :)

zold.fulu 2012.07.08. 15:37:56

@_illúzió_: Köszönöm, örülök, hogy meghallgattál. Amúgy lehet, hogy a heterók, akik kiállnak, támogatnak és pozitív véleményüket fogalmazzák meg, nagyobb hősök, mint mi, akik ebbe a helyzetbe "kényszerülünk". Ezért jár neked még egy köszönet.

Sőt, ami azt illeti, engem kifejezetten lelkesít, hogy melegeken kívül, másokat is az olvasóim közt tudhatok. :)

Örülök, hogy itt vagytok! :)
süti beállítások módosítása